Tara care zace, suspina si moare sub noi- II  

Posted by Valentina

Avand in vedere ca mi-a placut atat de mult acest titlu (Nr. I ), care nu stiu de unde mi-a venit, dar a ajuns... am hotarat sa-l desfasor pe mai multe capitole, atunci cand imi vin dracii si am ceva de spus.
Zilele acestea, am asistat la o discutie (pentru ca nu pot spune ca am participat, atata timp cat stateam tampita de uimire), la care au participat cateva persoane mai mult decat respectabile (din punct de vedere politic si economic), a caror nume imi scapa, poate in mod intentionat, care au dezvoltat un subiect ce ma roade si pe mine de ceva timp, dar... neavand anumite date, puteam doar sa banuiesc, sa intuiesc, sau sa mi se para. Nu pun la indoiala cele spuse in acel context, dar nici nu pot sa certific 100% ca sunt date concrete, reale si sigure in acelasi procentaj. Dar mi-au deschis un orizont din care lipseau amanunte care-mi puteau confirma teoria.
Va spuneam cu un an in urma, atunci cand mi-am dezvoltat nebunia de a candida la alegerile locale, ca nu pot concepe viata mea in alta tara, departe de radacinile pe care mi le-ainfipt destinul aici. In principiu, cred si acum in acest aspect, si ma doare sufletul ori de cate ori constat ca imi vine sa fug din Romania. Am trait mereu cu ideea ca, decat sa o iau de la zero intr-o tara pe care n-o iubesc, n-o inteleg, nu-i cunosc trecutul si nici nu ma intereseaza, iar pe de-asupra nici nu ma pot adapta in ea, e mult mai simplu sa cred si sa incerc sa schimp ceva in tara mea. Ei bine, cred ca in loc de acceleratie, am pus piciorul pe frana. De ce nu mai cred eu in aceste lucruri? Pentru ca tara mea, e tara hotilor, a minciunilor, a jafurilor si a criminalitatii, a criminalilor si infractorilor pe care n-are nimeni interes sa-i pedepseasca, decat daca sunt niste amarati la capat de triaj. Nu mai pot crede intr-un popor care voteaza ca robotii, caruia nu-i pasa de ziua de maine, care crede in minciuni si aplauda circul, care se lasa umilit si batjocorit din proprie vointa, care nu are personalitate, nu are mandrie si nici coloana vertebrala. Ne-am batjocorit istoria pana in adancul fiintei ei, i-am ponegrit eroii, ne-am negat valorile si le-am risipit trecutul, tinerii de astazi nu mai citesc o carte, fiind mai simplu sa obti de la ei un raspuns daca-i intrebi de Guta, Salam sau de Minune, decat sa le ceri o explicatie in legatura cu Vuia, Coanda, Goga, Rebreanu, Iorga si lista este infinit mai mare. I-am enumerat aleator pe cei ce mi-au venit acum in minte.
Ma intreb de ce, creatorii celui mai celebru dictionar occidental "Larousse" , nu vorbesc despre importanta contributie adusa de Romania si romanii nostri, la cultura, stiinta, dezvoltarea civilizatiei umane in general, de ce nu sunt recunoscute contributiile unor romani extraordinari? Ei bine, pentru ca pe unii dintre acestia, nici macar romanii nu-i cunosc, sau recunosc... de ce? Raspunde-ti-va singuri! Ma intreb cati romani stiu sau au auzit macar ca rachetele expediate de la Cape Kennedy şi aripile "Delta" au fost inventate la Sibiu încă din 1555, ca radioactivitatea artificială a fost descoperită de o savantă de la Facultatea de Ştiinţe Bucureşti, însuşită apoi de Marie Curie şi întrebuinţată pentru distrugere. Cerând un grad superior la facultate, savanta româncă îi scria regelui Carol al II lea: "Numirea mea s-ar putea face pe aceeaşi cale excepţională ca şi a domnilor recomandaţi de dl. Perrin, ca o recompensă a descoperirii radioactivităţii artificiale, care este a mea şi de al cărui fruct s-a bucurat d-na Joliot Curie, recomandată de însuşi dl. Perrin pentru Premiul Nobel. (… ) Domnul Decan al Facultăţii de Ştiinţe şi o parte din profesori mă sacrifică pentru a nu-i nemulţumi pe dl. Perrin şi pe soţii Joliot Curie, de care, zic dumnealor, au nevoie." Veşnicile "plecăciuni" faţă de cei de afară, bogaţi, deci deştepţi şi merituoşi! Nedreptăţită savanta înfiinţase din proprie iniţiativă Catedra de Radioactivitate de la Facultatea de Şiinţe Bucureşti…
Stie cineva ca Petrache Poenaru, membru al Academiei Române şi unul dintre organizatorii învăţământului naţional, inventează predecesorul stiloului modern: "condei portăreţ, fără sfârşit, alimentându–se singur cu cerneală" ?
Mai vreti? Va mai ofer cateva:
- Bucureşti - primul oraş din lume iluminat cu petrol şi prima rafinare a petrolului.
- Dumitru Văsescu - construieşte automobilul cu motor cu aburi
-Alexandru Ciurcu - obţine un brevet din Franţa prin care prevede posibilitatea zborului cu reacţie.
-Victor Babeş- realizează primul tratat de bacteriologie din lume.
-Emil Racoviţă - fondatorul biospeologiei.
-Augustin Maior - telefonia multiplă.
-Aurel Vlaicu - lansează primul avion din lume fuselat aerodinamic.
- in 1910- Henri Coandă reuşeşte primul zbor al unui avion cu reacţie (fabricaţie proprie).
-Ioan Cantacuzino - vaccinarea antiholerică (metoda Cantacuzino)
-Emil Racoviţă - pune bazele Institutului de Speologie Cluj (primul din lume).
-in 1952 ia fiinţă Institutul Naţional de Geronto-Geriatrie „Dr. Ana Aslan", primul institut de geriatrie din lume, model pentru ţările dezvoltate, prin asistenţă clinică şi cercetare. „Ana Aslan" are, anual, mii de pacienţi. Efectele terapiei Aslan asupra îmbătrânirii au convins încă de la început, aducând institutului pacienţi cu nume celebre: Tito, de Gaulle, Pinochet, Chaplin, Claudia Cardinale, prinţese, conţi şi directori ai unor mari bănci ale lumii. Renumele produselor "Aslan" a trecut şi Oceanul, John Kennedy recurgând, pentru o afecţiune a coloanei vertebrale, la un tratament la domiciliu cu "Gerovital".
-Ştefan Odobleja - Părintele ciberneticii generalizate.
-Ion Agârbiceanu – primul laser cu gaz (heliu-neon) cu radiaţie infraroşie (1962).
- România este pe primele locuri în lume la… exportul de inteligenţă. De exemplu, la "Microsoft", a doua limbă vorbită este româna, iar la NASA mulţi dintre specialiştii de prim rang sunt tot români…
-Justin Capra este un inventator celebru al României, din păcate mereu tratat cu indiferenţă (chiar ostilitate) de autorităţile statului, condiţii în care nu e de mirare că unele din invenţiile sale (de miliarde de dolari) i-au fost pur şi simplu furate de americani… În 1956, la nici 25 de ani, Justin Capra a inventat primul rucsac zburător, un aparat individual de zbor. După 7 ani în care "semidocţii savanţi" l-au tratat cu dispreţ pentru că era doar tehnician şi nu inginer, în 1963, americanii Wendell Moore, Cecil Martin şi Robert Cunings au preluat invenţia din România şi au lansat-o în fabricaţia de serie… În 1958, Justin Capra a realizat prima variantă a rachetonautului, cu care s-a ridicat de la pământ la… Ambasada SUA din Bucureşti. Rezultatul: invenţia a fost şi aceasta furată şi brevetată în 1962 de Wendell Moore ("specializat" deja!), iar inventatorul… a fost arestat de Securitate pentru că ar fi dorit să fugă din ţară cu aparatul său… Justin Capra mai este şi realizatorul celui mai mic autoturism din lume, "Soleta", care consumă … 0,5l/100 km şi al unei motorete unică în lume ce funcţionează cu acumulatori (37 kg, 30 km/h, 80 km autonomie cu o încărcare).
-Mihai Ruşeţel a inventat motorul cu apă! "Cazul Ruşeţel", este elocvent pentru geniul românesc dar şi pentru "talentul" cu care ne risipim forţele şi putem să ne pierdem valorile. Proiectul a fost depus la OSIM în 1980 şi a fost brevetat în … ianuarie 2001. Până atunci, Securitatea l-a şicanat pentru refuzul de a cesiona invenţia statului, iar în februarie 1990, precaut, el a refuzat angajarea ca şi consilier tehnic la "Mercedes" ( 2.500 DM lunar) pentru a nu pierde, eventual, proprietatea invenţiei… Motorul său se bazează, ca principiu de funcţionare, pe "cazanul Traian Vuia", invenţie folosită încă la locomotivele Diesel electrice pentru încălzirea vagoanelor. Poate fi utilizat în domeniul transporturilor terestre şi navale, în locul turbinelor din termocentrale, şi chiar a centralelor termoelectrice. În lume, mai există două brevete în domeniu (Japonia şi SUA), dar acestea nu depăşesc nivelul locomotivei cu aburi, necesitând combustibil solid sau lichid. "Motorul Rusetel" foloseşte drept combustibil doar apă, şi are dimensiunile unui motor de Dacie, sursa de energie iniţială fiind o banală baterie de maşina. Datele tehnice preconizate de a patra sa machetă (10 l/100 km consum de apă, 70 km/h viteza maximă) pot fi îmbunatăţite la realizarea prototipului: un motor cu apă montat pe o Dacie 1310. Directorul general al Uzinelor Dacia, ing.Constantin Stroe, care cunoaşte acest proiect chiar din 1980, a afirmat că este dispus să ajute inventatorul cu orice are nevoie pentru realizarea prototipului şi a declarat, încântat: "reuşita ar fi un miracol, şi cred că un asemenea caz ar trebui să se inventeze pentru acest om Premiul Super Nobel".
Iata doar cateva... sunt infinit de multi oameni despre care acest popor nu stie mai nimic sau deloc. Am cautat pe "gugalu" lui Basescu o evidenta a acestor valori, dar am cautat degeaba. Nici un motor de cautare nu mi-a dat un raspuns complet. Semn ca pe unii i-am inlaturat sau i-am uitat. In ce Romanie traim? Cu ceva timp in urma, am publicat un filmulet, pe care mi-as dori sa-l vedeti AICI...
Dar, sa revin! Ce aflu eu din discutia celor mai sus mentionati... Ca Romania este campionul Europei la credite externe, ca zilnic, si subliniez ZILNIC, aceasta tara plateste Unuinii Europene 700 000 de euro pe ce credeti, pe credite pasive, ca acest guvern a facut un credit mult discutat si aici, dar... despre care nu a spus nimeni ca in mod normal si in virtutea legilor de acordare a creditelor, Romania nu l-ar fi luat. Punct si de la capat! Vin acasa si incep sa cujet in maniera prostiei specific feminine pentru unii si clasica pentru un intreg univers: cum? de ce? pentru ce?
Cum de Uniunea Europeana a acordat cel mai mare credit pe timp de criza mondiala, unei tari care nu-si poate plati nici macar angajatii din sistemul de stat? Cum poate Basescu si guvernul lui sa vina in fata poporului care i-a votat in virtutea unei prostii lipsite de argumente, sa ne spuna ca s-a strans cureaua? Cum poate acorda Eurouropa un credit Romaniei, in conditiile in care se stie ca in Romania mai mult de jumatate din populatie traieste din 120 de euro pe luna? Sa inteleg ca si celebra si incoruptibila Uniune Europeana a coalizat cu perfecta coruptie romaneasca? NUUUUUUUU! Iata ce intelg eu: Cei 700 000 de euro platiti zilnic de Romania catre uniune, sunt banii pe care tara asta ii plateste pentru ingaduinta europenilor, in virtutea unor datorii mai vechi. Atunci cum platim dobanda acestor datorii? Sau... o platim? Cum achitam acele datorii? Sau... le achitam? Imprumutul luat de la unuine este, in mod evident carne de tun pentru spagi si comisioane care nu mai aveau din ce fi platite. Acesti bani, in mod clar si evident, nu se regasec nicaieri. Ununea doarme, dar doarme iepureste, va asigur eu! Ce garantii are Romania? Ha! Ha! Cele pe care le-a sistat aducerea la lumina tot celebra Uniune Europeana!!! Subsolul. Cu ce va plati Romania datoria externa? Cu subsolul intregii tari! Ma sucesc in ganduri pe alta parte si dau de Ceausescu. Prost, tiran si neindragit de marile puterile puteri ale lumii. Si-a infometat poporul (spun unii), dar nu si-a vandut tara!!! Sa moara dracu!!! Ce s-a intamplat cu tara asta? O jumatate din romanii Roamniei traiesc si muncesc in afara ei. O duc bine, nu o duc, macar nu sunt umiliti de propria tara. Toti acesti roamni, cu mici exceptii, trimit bani acasa, investesc aici... Cine isi bate joc de munca lor pana la urma? Scursurile care conduc aceasta tara... Ce fac romanii din Romania? Fac credite, isi cumpara masini de zeci de mii de euro, in conditiile in care noi nu avem strazi... isi mananca de sub unghii si traiesc ca lipitorile, dar n-ar iesi in strada sa darame coruptia si umilinta la care sunt supusi, au devenit lasi si nepasatori, poti muri in strada ca nimeni nu va striga dupa ajutor... vreau sa plec de aici! Nu vreau sa traiesc intr-o tara vanduta pe nedrept de basesti, boci, tariceni, iliesti, cocosi sau casuneni, udrii sau alti ebisti. Vreau sa fiu un om liber, sa nu-mi trimit propriul copil la o condamnare de (poate) 50 de ani de umilinta. Mi-am pus in gand serios si ferm, de data aceasta, sa astept alegerile prezidentiale, apoi sa decid incotro... Astept ca Romania sa dea un semn de trezire, sa mai pot spera ceva. Daca Radu Duda, cel pe care eu il consider supapa de salvare a romanilor in acest moment, degajat politic si cu interese care nu pot afecta in nici un chip acest popor, asa cum a fost afectat de acesti 20 de ani de minciuni si interese financiare peste limita normalitatii, atunci cu siguranta imi fac bagajul. Nu stiu unde am sa plec, nu stiu cum am sa fac acest lucru, dar am siguranta ca o pot lua oricand de la zero, oriunde... oriunde n-am sa fiu umilita in propria mea casa...

This entry was posted on duminică, 21 iunie 2009 at 09:56 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 comentarii

draga prietena,

iti multumesc foarte mult pentru apreciere,desi nu cred ca merit atata consideratie,eu cred ca sunt doar un om care pune pret pe iubire...
pentru ca iubirea inseamna totul
as vrea sa pot fi onorat cu prietenia ta.
apreciez blogul tau si perseverenta ta,deasemeni si nobilul tau suflet!
o seara placuta Vali!

11 iulie 2009 la 20:46

Trimiteți un comentariu