Daca tot am ajuns la episodul cu numarul 3, am sa va marturisesc si faptul ca am inceput sa primesc fel de fel de mesaje din partea celor care citesc ce debitez eu aici. Nu le-am publicat pe toate, din motive lesne de inteles: ba erau injurati unii, ba altii, ba eu. Asfel incat, prefer sa nu intru in polemici josnice cu nimeni. Cele care au continut o parere transmisa cu bun simt, se regasesc deja pe pagina pe care au fost publicate. Celelalte... sunt puse bine.
Sa revenim la ce-am purces si anume la despicarea firului in patru. In acest episod, as vrea sa vorbim despre candidatii la functia de deputat si am sa fac primele referiri, la colegiul secund, unde ii avem in postura de candidati pe primarul municipiului Orastie, Iosif Blaga, Alin Radoane, presedinta Organizatiei de Femei a PSD Geoagiu, Agripina Cazan si Ferenczi Istvan, care isi vor disputa locul de deputat de Hunedoara in colegiul al doilea Orastie – Geoagiu – Simeria. In principiu, as spune ca sunt tentata sa o recomand pe doamna Agripina Cazan, pentru simplul motiv ca este femeie si din coalitie de ... ma-ntelegeti, as putea face gestul acesta. Dar, din pacate nu o cunosc pe aceasta doamna. Oricum, in peisajul politic au aparut o multitudine de nume noi, fapt datorata acestei loterii uninominale. Nu! N-am sa fac aceasta recomandare, chiar daca spun asta cu jumatate de gura. Si nici n-am sa vorbesc despre oameni pe care nu-i cunosc. Singurul pe care-l stiu suficient ca sa pot spune ceva, este Iosif Blaga, primarul Orastiei. Aici, mai e o problema, pe care am semnalat-o si in episodul anterior, legata de alesii pe care trebuie sa-i alegem din nou. Sincer, nu sunt de acord cu fenomenul, dar...asta e! Nu stiu daca domnul Blaga imi citeste blogul, sau ii poate spune cineva ce indrug eu pe aici, dar, d-le primar, nu din conservatorism, ci din pur respect pentru cei care v-au ales primar, nu pot fi de acord cu asta. In rest, totul e perfect. Si sunt aproape 100 % sigura ca veti castiga aceste alegeri. Impotriva conceptiilor mele, sunteti singurul om, aflat in aceasta postura, pe care, la modul cel mai sincer, il sustin, il recomand si sper sa nu ma insele intuitia. De ce-l recomand pe dl. Iosif Blaga? Pentru ca avem ceva in comun, iar din experienta proprie stiu ca, a spune franc in fata, ceea ce gandesti, supara. Dar in mod cert, nu te face ipocrit, cel putin cand stai fata-n fata cu propria constiinta. Iar dl. Blaga e un astfel de om, care ce-are-n gusa-i si-n capusa, nu face rabat de la convingerile lui, nu se injoseste, indiferent ce pierde, isi tine promisiunile si-si respecta prietenii. Asa l-am cunoscut eu. Si credeti-ma, pe cuvant, ca puteam sa nu stiu aceste lucruri despre domnia sa. Mi-a refuzat o oferta, dar abordarea a fost atat de sincera si de obiectiva, incat nu am putut sa-i port pica, mai mult chiar, l-am si aprobat la plecare. Un om simplu, acesta este Iosif Blaga. Care vine pe jos la seviciu, adica la Primarie, care vorbeste cu oamenii pe strada, care te primeste la fel, orice problema ai avea. Mi-ar place sa cred, sau sa descopar, ca ceea ce am vazut eu la acest om, este reflectat in realitate. Iar daca orastienii l-au preciat intr-atat, incat sa-i acorde atatia ani increderea lor, de ce n-ar fi cum am zis eu?
Mult succes domnule primar, daca asta va este vrerea!
Un alt colegiu, cel de-al treilea, ii propune pe Matei Oprita(PD-L), deputatul Ioan Timis(PNL), fostul presedinte al Consiliului Judetean Hunedoara, Mihail Rudeanu(PSD), si pe Fulop Bela(UDMR). Aici lucrurile se complica putin. Pe domnul Oprita nu-l comentez, pentru ca nu-l cunosc si, sicer, oricum nu are nici o sansa. La fel voi proceda si cu domnul Fulop Bala, din aceleasi considerente. Putine lucruri voi spune si la adresa d-lui Timis, deocamdata, deoarece, pana in acest moment, este cel pe care vi-l recomand sa-l votati. Amanunte am sa va dau pe parcursul campaniei. Cel pe care-l voi comenta, in schimb, este dl. Mihail Rudeanu. Din capul locului, as vrea sa fac precizarea ca nu am nimic personal cu dansul si nici dansul cu mine. Ceea ce voi scrie este strict opinia mea si recomandarea mea de a NU-L VOTA! Din sursa sigura stiu ca foarte multe persoane din Tara Hategului, citesc acest blog si apreciaza opiniile mele, de aceea spun ca lucrurile sunt putin mai complicate aici. PSD-ul, are fara nici o indoiala, simpatizantii sai. Cu siguranta sunt multi si in Tara Hategului. Vreau, insa, sa punctez cateva lucruri, pentru care acest domn nu merita votul vostru. In primul rand, vreau sa mai adaug faptul ca sunt angajata in institutia pe care dansul a condus-o patru ani. Fiind si implicata in campania din 2004, cunosc si amnunte legate de felul in care s-a procedat atunci si la modul in care acesta a fost nevoit sa renunte la fotoliul de presedinte. In primul rand, NU A FACUT NIMIC PENTRU ACEST JUDET!!! Cand PNL-ul si dl. Mircea Molot a preluat Consiliul Judetean, in judetul Hunedoara nu batea nici vantul. Strazile erai praf, infrastructura era la pamant, investitiile plangeau la usa noastra, iar politica pesedista isi facea aere cu evantaiul sub blanda sa obladuire. Nimic mai jalnic. Cei ce mai circula prin tara cu masina, pot face acum comparatii bazate pe certitudini, in ceea ce priveste infrastructura la nivel de drumuri. Hunedoara este net superioara multor judete. Iar asta nu i se datoreaza domnului Rudeanu!!! Ma intreb unde sunt banii alocati de la bugetul de stat, virati in conturile judetului Hunedoara si de care nu a auzit nimeni, niciodata... Poate ne spune domnul Rudeanu, peste 50 de ani, cand, oricum, nu mai intereseaza pe nimeni. In schimb, familia Rudeanu era o forta. Nu aveai cum sa sufli ceva neelogios la adresa lor, ca "ti-o luai peste bot" de nu te adunai. Iar ca sa detina cu totii puterea, au destituit un om de mare calibru cultural, pe Ioan Sicoe (cunoscatorii stiu ce spun), si l-au instalat la Cultura si Patrimoniu pe cine credeti?... pe fratele domnului Mihail Rudeanu, adica pe preotul Ioan Rudeanu. Intelegeti ce vreau sa spun? Acesti oameni functioneaza exclusiv pe sistemul PCR (pile, cunostinte, relatii). Mai mult, ca puterea sa se concentreze acolo unde trebuie, au pus la cale si o super incuscrire, maritand-o pe fiica lui Mihail Rudeanu, cu baiatul lui Mischie, alt meserias de teapa lor. Comicul vine din divort, nicidecum din incuscrenie, deoarece, cum l-au luat la puricat pe mischie, cum nu s-au mai iubit tinerii. Doamne fereste! Cand imi amintesc toate aceste lucruri, ma duc cu gandul la maniera de operare a mafiei siciliene. Ce nasooooooooool! Suntem in Romanica si asta ne toaca toti nervii! Una peste alta, nu stiu ce anume mai cauta acest om in politica, nu inteleg de ce se mai straduieste sa faca averi efemere, in loc sa mai ajute o oaie sa dea lapte, o vaca sa fete un vitel, sau, chiar mai mult, sa se apuce de cercetare, ca i-ar fi de mai mare folos, decat sa se faca de rusine, mintind ca e tanar, viguros, cinstit si interesat de soarta omenirii.
In colegiul patru, cunosc un singur candidat, dar nu va recomand niciunul. Asa!
Europarlamentarul Monica Iacob – Ridzi(PD-L), unul dintre directorii de la CNH, Petru Dragoesc(PNL), profesorul Sorin Radu(PSD) si Kacso Rolland(UDMR) vor intra in cursa pentru colegiul al cincilea, care cuprinde Petrosani, Petrila si Aninoasa. Nu are rost sa va mai spun ca Monica Iacob-Riti iese cu basmaua curata de aici, si drept sa va spun, bravo ei! Asadar, VOTATI-O!
Pentru colegiul al saselea, Deva – Carjiti, se cunosc trei candidati: fostul viceprimar al Devei, Ioan Inisconi(PD-L), actualul consilier judetean, Bogdan Tampau(PNL) si inspectorul general adjunct al Inspectoratului Scolar Judetean, Marta Mate(UDMR) si fostul vicepresedinte al VJH, Petru Marginean (PSD+PC). Si aici, situatia este complicata. Pe Ioan Inisconi, nu-l pot recomanda, deoarece nu m-a convins niciodata ca este, sau poate fi un om politic. Nici macar faza cu arcul, de la locale, nu i-a iesit, deoarece nu s-a-nfipt sageata cum trebuia. Ma rog, a fost o gluma. Nu-l consider om politic, nu-l vad in postura in care sa se zbata sa obtina drepturi pentru cetateni, mi se pare un om bland, care nu are ce cauta in lumea asta, a politicienilor. Poate, daca am avea o altfel de clasa politica...
In ceea ce-l priveste pe Petru Marginean, vi l-as recomanda cu caldura. Dar am si eu un principiu, iar viata mi-a demonstrat ca e valabil...ever! Asa incat, din motiv de acest principiu, evit sa va recomand acest candidat, iar daca este cazul, dezvoltam.
Bogdan Tampau, din fosta mea prima iubire politica, PNL, mi se pare cel mai recomandat. Adica, va spun sincer: VOTATI-L! Iar acum sa va spun de ce: nu mai adaug ca e tanar si am eu damblaua cu schimbarea clasei politice, acum, pana se mai poate, dar mai presus de orice, e un om deosebit de inteligent, citit, responsabil, si in primul rand stie ce vrea. Nu este un tip carismatic, nu spune prea multe la prima vedere, dar vi-l recomanda o persoana care-l stie suficient de bine. Mai presus de orice, este un om pe care te poti baza. Poate nu veti fi cu totii de acord cu parerile mele. Nici nu este indicat, pana la urma. Dar am convingerea ca cine l-a cunoscut cu adevarat pe Bogdan, poate confirma cele spuse de mine aici. Cu o buna consiliere, sunt sigura ca va reusi. Spun buna consiliere, pentru ca nu sunt multumita de ceea ce i se recomanda acum. Nu i se potriveste, nu e pliabil pe stilul sau. Bogdan are novoie sa complecteze prin consiliere, imaginea care-i lipseste, iar daca a juns pana aici, trebuie in mod obligatoriu sa demonstreze cine e, cum e si de ce e mai bun ca ceilalti. Eu ii urez multa bafta si sper sa gaseasca solutia cea mai buna pentru el, pentru ca votul este UNINOMINAL!
Colegiul sapte ma priveste si pe mine in mod direct, de aceea voi mai vorbi la adresa candidatilor sai:Viorel Arion(PD-L), Liliana Ţolaş (PSD), Puiu Radu (PNL), Mircea Popa(PRM), Karoly Borbely – ministrul MCTI – (UDMR).
Din motive pur personale, de rationament logic, limpede si bazat pe certitudini, declar sigur, constient si ferm, ca o sustin pe LILIANA TOLAS! Va indemn sa ma urmati, iar singurul argument pe care vi-l afer acum, pentru ca voi reveni cu amnunte, este cel de mai jos:






NU cred ca e necesara o alta dovada de mai mult bun simt, decat ceea ce vedeti. Nu stiu cine o consiliaza, dar o face bine. Votati-o pe garantia mea, iar daca e sa ma insel, suport eu pietrele.
Pe ei doamna!

Valentina Melcea


























This entry was posted on marți, 4 noiembrie 2008 at 23:34 and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

9 comentarii

Anonim  

Decât să pun ştampila pe partidul comunist, pardon, pesedist, mai bine nu mă duc la vot. Şi dacă - totuşi - voi merge, o să votez cu Viorel Arion.
Mă bucur pt. doamna Ţolaş că are "ouă" să candideze, e o femeie puternică etc, da' eu cu partidul ăla nu votez.

5 noiembrie 2008 la 20:56
Anonim  

Mai intai , aveti perfecta dreptate, nu ar fi trebuit sa comentez in acel post, copilul n-are nici o vina.

Mai apoi sa analizam (evident din punctul meu de vedere) cum s-a ajuns aici.

Cautam pentru a culege niste date un post al unui bloger din Hunedoara. Il mai citiseam, dar google mi-a returnat pagina dumneavostra, asa ca am intrat. Am ccesat apoi si prima pagina, si mi-a sarit in ochi acel "Deci DA!" si mi-am dat seama ca nu este mare diferenta intre actualul primar si dumneavostra care va doriti sa ajungeti primarita.

Mai adiuneauri am citit mesajul de intampinare: "Le voi demonstra celor care mă vor vota, că nu au greşit investind încredere în mine, iar celor care au preferat să rămână pionii partidelor politice, îi voi ajuta să regrete" - doar la razbunare va duce intelectul, asta e un fel de grandomanie, dictatura mai bine zis, si daca aveti un pic de cultura veti recunoaste cuvintele: "Daca voi nu ma vreti, eu va vreu"

Aici in acest post va exprimati opinia despre ceilalti candidati; nu ma mai intereseaza ce a facut fiecare, de ce ii acuzati sau ii sustineti, din punctul meu de vedere sunt toti o apa si un pamant.

Asta ar fi un alt motiv, pentru care v-am si asemant cu actualul primar al Hunedoarei: nu va doriti decat puterea, pentru binele personal si pentru a lovi in cei care nu v-au sprijinit. Poate gresesc. Sper.

In ceea ce ma priveste ma voi opri de la comentarii viitoare, deoarece observ ca va place sa va maguliti cu privire la interesul meu, dar voi raspunde punctual la ultima dumneavoastra interventie (din celalalt post):
1. interesul meu nu are absolut deloc un caracter "fantastic", poate pur informativ;
2. nu am dorit sa va provoc, dar ati raspuns;
3. nu prepar nici o ciorba cu viclenie, doar consider ca nu va ridicati la inaltimea functiei pe care o doriti, unctie pe care a obtinut-o un contracandidat al dumneavoastra apeland la prostimea din oras (nu va sustin nici pe dumneavoastra nici pe acesta), nu vad unde ar fi viclenia, devreme ce am spus ca toti politicienii sunteti la fel pentru mine;
4 "vanitosii" nu erau chiar vanitosi, nici nu s-au laudat, eu insa am prins ideea, dar asta confirma faptul ca ati cerut bani, fapt pe care l-ati negat prima oara...foarte probabil ca cei care au contibuit au fost dintre cunostintele dumneavoastra, nu vad ce obligatie ar fi avut ceilalti (dar e nostim de vazut cum o sa ii faceti sa regrete)
5. potenti financiar? pai ce? sunteti banca cumva? daca ar fin investit evident ca si-ar fi scos sumele ca asa face fiecare primar, isi aduce firmele lui in primarie, nu mai merge cu licitatie de cativa ani buni in Hunedoara, probabil ca ati fi procedat la fel...

Sincer va urez sa nu ne vedem niciodata, iar in ceea ce priveste continuarea discutiei eu ma voi retrage, eventual voi citi ceea ce mai scrieti si raspunsurile oamenilor sa imi confirm mie ca interesul pentu dumneavoastra din parte cetatenilor este destul de scazut.

11 noiembrie 2008 la 14:59

@cali78
Sti ce se intampla? Incep sa cred ca cine se scuza se acuza. In fine! Am sa incerc sa cred in onestitatea spuselor tale, desi experienta de pana acum, imi zbiara in ureche altceva. Hai sa-ti lamuresc doua aspecte: "deci DA! nu e o simpla formulare mediocra, asa cum imi sugerezi, ci este un fel de alint lingvistic, pe care-l formulez cand imi pica bine. Iar de data aceea, chiar mi-a picat. Era un post de familie, iar apropiatii mei stiu de acest tic verbal (voit) al meu, si chiar fac glume pe seama lui. Nu vad de ce te-ai impiedicat de ceva ce nici macar nu te privea. Apoi, mi-as dori sa lamuresc un aspect, iar asta nu o fac datorita provocarilor tale, ci pentru cei care te-ar putea crede. Si recunosc, ca dupa multe rememorari, tu s-ar putea sa ai dreptate. In ceea ce priveste sponsorizarea campaniei mele, iti dou cuvantul meu de onoare ca mi-am finantat-o in intregime. Adica: intrega campanie m-a costat 290 milioane, din care 150 mi-au fost intr-adevar imprumutati si repet: IMPRUMUTATI de la niste prieteni de familie, iar 1000 de euro a fost contributia nasei mele. Intre timp, eu mi-am achitat toate datoriile, adica mi-am platit furnizorii de materiale si asta se poate verifica la Astra, cat si datoria fata de aceasta familie. Nasa mea nu mi-a mai luat banii inapoi, fiind si sora mamei mele, intelegand ca-mi este greu. Cam asta a fost cu banii pentru campanie. Unde exista posibilitatea sa ai dreptate? In clipa in care am reusit sa strang semnaturile(fapt necrezut de nimeni) si mi-am depus candidatura, am fost sunata de o persoana, cunostinta buna de altfel, care mi-a propus sa ma ajute cu o anumita suma. Alte doua persoane, intr-o discutie la o cafea, fara sa le cer ajutorul, mi-au spus ca ma pot bizui pe ei, in cazul in care voi avea nevoie de bani. Din fericire nu a fost nevoie sa apelez la cei doi de pe urma, dar intr-adevar l-am sunat pe cel care se oferise voluntar, in clipa in care hotarasem sa fac si eu un spectacol. Raspunsul a fost, intr-adevar, jenant pentru mine, care chiar crezusem in bunele sale intentii, cat si pentru el, deoarece e (din punctul meu de vedere) marlanesc sa faci asa ceva si mai ales nu are nici o legatura cu masculinitatea. Dar am inteles cu cine aveam de-a face si mi-am vazut de ale mele. De fapt, atunci am primit ajutorul din partea familiei de care-ti vorbeam. Daca vreunul din cei trei, au spus ca am mers sa le cer bani, crede-ma sub cuvant de onoare, ca sunt niste laudarosi mincinosi, care n-au alta tema de discutie. Si cu siguranta nu as fi apelat nici la cel in discutie, daca nu s-ar fi oferit singur. Iar asta e, intradevar o mare greseala din partea mea. Cam asta e, cu importantii mei sponsori inexistenti. Nu stiu care ar fi putut spune ceea ce susti, dar tare mi-as dori sa-i vad si eu spunand asta privindu-ma in ochi.Si as mai vrea sa adaug ceva extrem de important: NU AM CERUT NIMANUI, NICI O SPONSORIZARE, pentru ca eu am restituit toti banii si mi-am achitat personal datoriile!!! In rest, nu vad de ce imi urati sa nu ne vedem niciodata, suna mai degraba a amenintare. Poate mi se pare mie. Oricum, nu am luat in nume de rau ceea ce mi-ai scris, ci ca pe o discutie in contradictoriu, care de cele mai multe ori nu duce la nimic rau. Tragi singur concluziile de rigoare.

11 noiembrie 2008 la 23:03
Anonim  

valentina nu ti se pare familiara formularea lui calin asta? nu stiu de ce-i raspunzi. mie mi-e clar ca e prietenul tau gruian. a gasit modalitatea de a raspunde la intepaturi. lasa-l in pace si urmeaza-ti drumul. unii au fost intr-adevar mandrii de tine.

12 noiembrie 2008 la 09:35
Anonim  

Nu am dorit sa va amenint absolut deloc, ci pur si simplu nu doresc sa va intalnesc. Discutiile de aici de pe site imi sunt suficiente si apreciez ca pana la urma considerati ca am discutat in contradictoriu doar de dragul discutiei.

Totusi nu sunt "gruian".

Mai apoi inca imi mentin parerea cu privire la obtinerea de sume, desi persoanele care m-au "informat" nu prea au nimic de-a face cu masculinitatea, totusi le voi pastra anonimatul.

Nu m-am scuzat ci m-am justificat, am crezut ca e mai bine asa, pentru ca nu cumva sa considerati ca as fi scris cu rea intentie, din proprie intiativa sau la sugestia altcuiva.

Mi-a placut discutia de pana acum, desi a inceput intr-un mod nefericit, inclin sa cred ca sunteti de buna credinta.

13 noiembrie 2008 la 12:09
Anonim  

Pana cand nu se va separa politica de francmasonerie nu ma veti prinde pe la vot. Pentru ca eu il votez pe unu' sau un partid, dar, fara sa stiu, pun stampila pe francmasonerie.
Daca francmasoneria ar fi atat de buna, de ce Uruguayul, care e stat mason "pe fata", nu e mai tare decat Elvetia?
Francmasoneria nu creaza, ci roade ca sobolanii, si nu promoveaza valori, ci administreaza valori.
Cred ca in orice civilizatie extraterestra exista doua lucruri: biserica si francmasonerie. Una vinde o lume nevazuta, alta vinde o lume palpabila. Si ambele pentru propriul folos.
Asa ca, mai bine imi vad de problemele mele, decat de problemele tarii.

14 noiembrie 2008 la 17:45
Anonim  

Frate, ce va place sa va spuneti parerea, de care v-ar fi drag daca ar si tine cont careva, dar va place anonimatul mai mult decat ursului mierea.
Asta nu-mi place mie in spatiul virtual, toti isi dau cu parerea dar cei mai multi nu-si asuma ce scriu. Daca esti barbat sau femeie cu sira spinarii dreapta, chiar daca scrii o prostie, fii demn si asuma-ti-o! Daca stai si pandesti la gaura cheii, sa vezi ce se intampla in camera, nu mi-e greu sa-mi inchipui ce faci cu mana dreapta. Scuze dar asa mi se pare mie normal. Peste tot unde comentez mi-am facut cunoscuta identitatea si urasc pana la stergere(delete)comentariile de pe blogul meu care vin din "eter".
Tradare dar sa stim si noi, o semnam daca-i anonima, Caragiale a fost un pictor a carui vopsea, vremea nu a reusit sa o stearga, la fel ca "albastrul de Voronet"

14 noiembrie 2008 la 20:35
Anonim  

nu exista politica, doctrina, politicieni in romania. totul e un teatru ieftin. deci voi alege cea mai buna varianta de vot: nu merg la vot. Votul este o putere pe care fiecare om o are si pe care poate sa aleaga sa nu o dea nimanui. ganditi-va la votul dvs ca la banii dvs. ati da banii dvs unui politician? la fel si cu votul. nu le dati aceasta putere. protestati impotriva asa-zisei clase politice din romania prin neprezentarea la vot!

15 noiembrie 2008 la 17:49
Anonim  

ovi:
1. Deasupra spatiului in care scriu acest text sunt urmatoarele cuvinte: "Introduceti un comentariu" si "Comenteaza AICI:". Daca trebuia sa dau o declaratie, sau sa fac o cerere, intelegeam ca cel mai important era numele meu. Intr-un comentariu importanta e ideea, nu cel care a formulat-o.
2. Nu vreau drepturi de autor pentru ceea ce scriu in comentarii.
3. Site-ul imi da dreptul sa fiu "anonim".
4. Daca as spune ca ma cheama Ion Iliescu ar avea vreo relevanta? Cred ca sunt zeci sau sute in lume cu numele asta.

15 noiembrie 2008 la 20:40

Trimiteți un comentariu